Ми – українці! Ми- європейці! Ми – майбутнє планети Земля!
Мета та завдання:
поглиблення знань учнів про Європейський Союз; формування в учнів європейських
цінностей; виховання поваги до національних, культурних надбань та української
ідентичності в родині європейських народів; розвиток громадянської позиції та
причетності до європейських цінностей; усвідомлення відповідальності за майбутнє
країни і майбутнє планети Земля.
Хід уроку
- Організаційний момент:
Учитель: Ми –
українці! Ми- європейці! Ми – майбутнє планети Земля!- це тема нашого уроку.
Тож і почати наш урок я хотіла б привітанням різними мовами.
- Україна:
Добрий день
- Польща : dzień dobry
- Великобританія:
good day
- Болгарія: добър ден
-Угорщина: jó napot
- Греція: kaliméra
- Данія: god dag
- Іспанія: buen día
- Італія: buongiorno
- Латвія: labdien
- Литва: gera diena
- Німеччина: guter Tag
- Нідерланди: goedendag
- Португалія: bom dia
- Румунія: bună ziua
- Словаччина: dobrý deň
- Словенія: dober dan
- Франція: bonne journée
- Хорватія: dobar dan
- Чехія: dobrý den
- Естонія: tere päevast
- Мальта: ġurnata tajba
- Ірландія: lá maith
- Люксенбург : gudden Dag
- Фінляндія: hyvää päivää
- Швеція: bra dag
Стільки різних країн, різних мов. Але їх об'єднує одне – вони члени великої європейської сім'ї. А що ж ми знаємо про ЄС? Чим живуть ці країни? Ось про це ми і поговоримо під час сьогоднішньої нашої зустрічі.
Прапор
|
Країна
|
Повна назва
|
Дата вступу
|
Площа
|
Населення
|
Столиця
|
Найбільше місто
|
Австрійська Республіка
|
83 871
|
8 169 929
|
|||||
Королівство Бельгія
|
30 528
|
10 274 595
|
|||||
Республіка Болгарія
|
110 912
|
7 621 337
|
|||||
Сполучене Королівство Великої Британії
та Північної Ірландії
|
244 820
|
60 201 000
|
|||||
Грецька Республіка
|
131 990
|
10 645 343
|
|||||
Королівство Данія
|
43 094[1]
|
5 368 854[1]
|
|||||
Республіка Естонія
|
45 226
|
1 415 681
|
|||||
Республіка Ірландія
|
70 273
|
4 234 925
|
|||||
Королівство Іспанія
|
506 030
|
44 708 964
|
|||||
Італійська Республіка
|
301 318
|
58 751 711
|
|||||
Республіка Кіпр
|
9251
|
835 000
|
|||||
Латвійська Республіка
|
64 589
|
2 366 515
|
|||||
Литовська Республіка
|
65 303
|
3 601 138
|
|||||
Велике Герцогство Люксембург
|
2586
|
448 569
|
|||||
Республіка Мальта
|
316
|
397 499
|
|||||
Королівство Нідерландів
|
41 526
|
16 318 199
|
|||||
Федеративна Республіка Німеччини
|
357 050
|
83 251 851
|
|||||
Республіка Польща
|
312 683
|
38 625 478
|
|||||
Португальська Республіка
|
92 391
|
10 084 245
|
|||||
Румунія
|
238 391
|
21 698 181
|
|||||
Республіка Словаччина
|
49 037
|
5 422 366
|
|||||
Республіка Словенія
|
20 273
|
1 932 917
|
|||||
Республіка Угорщина
|
93 030
|
10 075 034
|
|||||
Фінляндська Республіка
|
338 145
|
5 157 537
|
|||||
Французька Республіка
|
674 843[2]
|
63 392 140[2]
|
|||||
Республіка Хорватія
|
56 542
|
4 284 889
|
|||||
Чеська Республіка
|
78 866
|
10 256 760
|
|||||
Королівство Швеція
|
449 964
|
9 090 113
|
- Екскурс в історію створення ЄС.
Учитель. Сучасний світ є полем розмаїття культур, міжнаціональних
інтересів, співдружністю народів у багатоетнічному суспільстві. Важливо, щоб у
сучасному світі відбувався міжкультурний діалог, рівноправним учасником якого є
Україна. Одним із таких шляхів є знання традицій, культури, історії інших
країн.
Відео « День в історії. Утворено
ЄС» , « Як влаштований ЄС»
Діалог:
Учитель: Що потрібно країнам, щоб стати повноправним членом ЄС?
Учень. Для вступу до складу Європейського Союзу необхідний досить
високий рівень економічного розвитку і здійснення правової реформи. Потрібно
привести внутрішнє законодавство держави-кандидата у відповідність з нормами
права Європейського Союзу.
Учитель. Ми повинні діяти, як європейці: послідовно та наполегливо
впроваджувати європейські стандарти життя, втілювати європейські цінності у
нашій державі. Адже географічно Україна є центром Європи. Україна – єдина країна Європи, яка має
спільний кордон із сімома країнами-сусідами. Назвіть ці країни.
Учень: Російська Федерація, Республіка Білорусь, Польська
Республіка (ЄС), Словацька Республіка (ЄС), Угорщина (ЄС), Румунія (ЄС), Республіка
Молдова
Учитель: Окрім сусідніх держав вздовж кордону по суші, є ще сусіди
морем. Південну частину омивають води Чорного і Азовського морів. - Назвіть ці
країни.
Учень: Туреччина, Болгарія (ЄС), Грузія
Учитель: Визначте географічний центр Європи.
Учень: с. Ділове Рахівського району Закарпатської області
Учитель: Чи можна вважати Україну європейською державою? За якими
критеріями?
- Міні- дайджест « Що ми знаємо про Європу?»
Презентація « Цікаві факти про країни Європи»
Гра « Страви країн Європи»
УКРАЇНА БОРЩ УГОРЩИНА ГУЛЯШ ПОЛЬЩА БІГОС
ІТАЛІЯ ПІЦА ЧЕХІЯ КНЕДЛИКИ ІСПАНІЯ ПАЕЛЬЯ
ФРАНЦІЯ СЛИМАКИ БЕЛЬГІЯ КАРТОПЛЯ ФРІ
НІМЕЧЧИНА КАРТОПЛЯНИЙ САЛАТ АНГЛІЯ ЧАЙЗ МОЛОКОМ
НІДЕРЛАНДИ СИР ЛИТВА ЦЕПЕЛІНИ КІПР ГОЛУБЦІ У ВИНОГРАДНОМУ ЛИСТІ
Гра ««Митці»
-
Британський
кінорежисер, засновник жанру «трилера» у світовому кіно. Відповідь:
Альфред Хітчкок.
-
Французький режисер, режисер фільму «5-й
елемент». Відповідь: Люк Бессон.
-
Країна,
де відбувались дії трагедії Шекспіра «Гамлет».
Відповідь: Данія.
-
Де можна
побачити «Джоконду» да Вінчі. Відповідь: Лувр, Париж.
-
Голландський художник, автор картини
«Соняшники». Відповідь: Вінсент ван Гог.
Гра « Галопом по Європі»
1. Місто ста
веж? ( Прага. )
2. На набережній цієї столиці - бронзова Русалонька? ( Копенгаген.)
3. ЦЯ скульптура на Карловому мості, пов’язана зі
слов'янською історією? ( cтатуя Кирила і Мефодія.)
4. Гімном ЄС став САМЕ ЦЕЙ всесвітньовідомий твір німецького
композитора Людвіга ван Бетховена? ( 9 симфонія (Назва гімну «Ода до радості»;
Фрідріх Шиллєр у 1785 році написав слова оди.)
5. В столиці ЦІЄЇ країни знаходиться знаменитий музей
«Прадо» (національний музей живопису і культури)? ( Іспанія, Мадрид.)
6. Номінал
найкрупнішої евро-банкноти? (500 євро. )
7. ЦЯ телефонна послуга стала дешевше завдяки політиці ЄС? (
роумінг. )
- Що ви нового дізнались про країни Європи?
- « Європейські цінності» інтерактивна вправа
Відео « Я підтримую європейські
цінності»
«
Європейські цінності»
закон свобода
духовної культури
толерантність милосердя
рівні умови для всіх демократія
права та
свободи людини
- Сходинки « Мрія про Україну як європейську країну»
-
Що потрібно зробити кожному українцю, щоб
Україна стала дійсно європейською країною?
-
Назвіть переваги для України від вступу до ЄС.
6. « І чужому научайтесь , і свого не
цурайтесь»
Учитель: В. Симоненко писав:
Я не бував за дальніми
морями,
Чужих доріг ніколи не топтав
–
В своїм краю під буйними
вітрами
Щасливим я і вільним виростав.
Мене ліси здоров'ям
напували,
Коли бродив у їхній гущині,
Мені поля задумливо шептали
Свої ніким не співані пісні.
Коли не вмів ще й буквара читати,
Ходив, як кажуть, пішки під
столом,
Любить людей мене навчила
мати
І рідну землю, що б там не було.
Чужих країв ніколи я не
бачив,
Принад не знаю їхніх і
окрас,
Та вірю серцем щирим і
гарячим:
Нема землі такої, як у нас.
-
Чим може пишатись Україна?
-
Що є в Україні, що вирізняє її серед інших країн
Європи?
-
Чого, на вашу думку, не вистачає українцям, щоб
відчувати себе європейцями?
Відео « Так, я з України»
-
Назвіть три болючі питання для українців,
поставлені автором пісні?
-
Що могли б запозичити корисного у Європи
українці?
-
Чи можна зараз сказати про українців, що вони
європейці?
-
Чи згодні ви з у майбутньому брати
відповідальність не тільки за Україну, але і за планету в цілому?
-
Що несе у собі така відповідальність?
Спробуйте зараз намалювати (
словесно) майбутнє своєї країни і всієї
планети. ( 1 група)
Спробуйте прорекламувати нашу
країну іноземцям так, щоб вони мали про неї якнайповніше уявлення . ( 2 група)
- Підсумок:
Україна - незалежна держава, визнана міжнародною
спільнотою. Вона переконала світову громадськість у важливості свого
державницького існування як запоруки стабільності в Європі. Це було нелегкою
справою, адже останні 300 років світ переконували, що української нації,
української мови не існує. І зараз перед
народом України стоїть завдання відстояти право на існування, право на свою
історію, культуру, мову, територію. Наша країна як європейська має свою
Конституцію, національну валюту. Україна – це повновартісна, повносила
європейська держава. Вона усвідомлює своє місце в сучасному світі, усвідомлює
відповідальність не тільки за себе , але і за планету Земля.
Використані джерела:
ПОВАЖАЮ ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ –
БУДУЮ СУЧАСНУ УКРАЇНУ.(Методичні рекомендації для проведення Першого уроку в 2017/2018 навчальному році.) –
Кропивницький, 2017
Статті Вікіпедії
Немає коментарів:
Дописати коментар