Українська мова
5 клас
(122 год, 3,5 год на тиждень)
Вид роботи
|
1 семестр
|
2 семестр
|
||
к-ть
|
примітки
|
к-ть
|
примітки
|
|
Перевірка мовної теми
( тести)
|
3
|
4
|
||
Письмо:
|
||||
переказ
|
1
|
1
|
||
твір
|
-
|
1
|
||
Правопис:
|
||||
диктант
|
1
|
1
|
||
читання вголос
|
-
|
1
|
||
усний твір
|
-
|
1
|
||
усний переказ
|
1
|
-
|
№
|
Зміст роботи
|
Дата провед
|
К-ть годин
|
д/з
|
При-мітки
|
5а
|
|||||
ВСТУП
|
|||||
1
|
Значення мови в житті
людини й суспільства. Українська мова — державна мова України
|
1
|
Продовження
висловлення за поданим початком.
|
||
2
|
РЗМ№1 Загальне уявлення про мовлення як діяльність;
види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх
особливості. Читання мовчки та вголос. Відповіді на запитання за змістом
прочитаного.
|
1
|
|||
3
|
РЗМ№2 Різновиди мовленнєвого
спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне. Мета спілкування й
адресат мовлення; основні правила спілкування (практично). Складання й
розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації
спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів (діалог етикетного
характеру з
використанням етикетних формул)
|
1
|
складання словничка найпоширеніших
етикетних формул (привітання, прощання, вибачення, висловлення вдячності та
ін
|
||
4
|
РЗМ№3 Складання
висловлення за ілюстрацією
|
1
|
|||
Повторення
вивченого в початкових класах
|
|||||
5
|
Текст.
Речення. Слово. Усні й письмові висловлення, текст. Зміст, заголовок тексту.
План тексту.Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація
речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення.
|
1
|
Складання висловлення (тексту) за
змістом прислів’я
|
||
6
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення
слова. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення. Складання
речень певного змісту.
|
1
|
Складання
речень за опорними словами.
|
||
7
|
Діагностичний диктант
|
||||
8
|
РЗМ№4Текст. Змістова й
композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту,
мікротема. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина,
кінцівка); абзац. Ключові слова в тексті.
|
1
|
|||
9
|
РЗМ№5
Усна й письмова форми тексту (висловлення). Типи мовлення: розповідь, опис,
роздум, оцінка предмета (явища).Особливості будови опису предмета (тварини)
|
1
|
|||
10
|
РЗМ№6 Усний
вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно
складеним планом.
|
1
|
|||
11
|
Контрольна робота№1 ( тести) Діалог
|
1
|
|||
12
|
Лексичне значення слова.
Однозначні й багатозначні слова (повторення).
|
1
|
|||
13
|
Використання
багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення).
|
1
|
|||
14
|
РЗМ № 7 Докладний усний переказ
розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та
антоніми (за колективно складеним простим планом).
|
1
|
Складання й розігрування
діалогу-розпитування про корисність різних видів спорту
|
||
15
|
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник.
|
1
|
|||
16
|
Групи слів за
значенням: синоніми
|
1
|
|||
17
|
Групи слів за
значенням: антоніми
|
1
|
|||
18-19
|
РЗМ №8-9 Контрольний докладний
письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису
предмета (тварини),
що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).
|
2
|
Складання усного опису предмета (квітки, куща калини,
осіннього листя і т. ін.) за картиною
|
||
20
|
Групи
слів за значенням: омоніми
|
1
|
|||
21
|
Групи
слів за значенням: пароніми
|
1
|
|||
22
|
Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів, омонімів,
паронімів. Самостійна робота
|
1
|
|||
23
|
РЗМ№10 Аналіз письмового переказу.
|
1
|
|||
24
|
Контрольна робота№2( тести) Усний переказ
|
1
|
|||
Будова слова. Орфографія
|
|||||
25-26
|
Основа слова (корінь,
суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення й поглиблення відомостей).
|
2
|
|||
27-28
|
Спільнокореневі
слова й форми слова.
|
2
|
|||
29
|
Незмінні й змінні слова.
|
1
|
Створення розповіді про відвідування
зоопарку з використанням незмінних слів (назв тварин)
|
||
30
|
Правопис значущих частин слова (повторення).
|
1
|
Складання опису тварини для
Вікіпедії та опису тва-рини як героя оповідання
|
||
31-32
|
Написання
префіксів пре-, при-, прі-.
|
2
|
|||
33
|
РЗМ№11 Письмовий твір-опис предмета
(тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту
емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).
|
1
|
|||
34
|
Самостійна
робота. Повторення вивченого протягом теми. Підготовка до контрольної роботи.
|
1
|
|||
35
|
Контрольна робота№3( тести)
|
1
|
|||
36
|
РЗМ№12
Аналіз письмового твору-опису предмета (тварини). Аналіз контрольної роботи.
|
1
|
|||
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
|||||
37
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.
|
1
|
|||
38
|
Приголосні
тверді й м’які, дзвінкі й глухі (повторення)
|
1
|
|||
39
|
Вимова звуків, що позначаються літерами ґ і г.
|
1
|
|||
40
|
Позначення
звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука)
|
1
|
Упорядкування за абеткою імен героїв
улюблених мультфільмів
|
||
41
|
Співвідношення
звуків і букв. Звукове значення букв я,
ю, є, ї та щ (повторення)
|
1
|
|||
42
|
РЗМ№13 Особливості будови розповіді та елементарного
роздуму.
|
1
|
|||
43
|
Склад
|
1
|
|||
44
|
Наголос.
Орфоепічний словник і словник наголосів.
|
1
|
укладання переліку часто вживаних
слів, у наголошуванні яких трапляються помилки
|
||
45
|
Орфоепічна
помилка (практично).
|
1
|
|||
46
|
РЗМ №14 Докладний усний
переказ художнього тексту розповідного характеру з елемен-тами роздуму
|
1
|
|||
47
|
Самостійна
робота.
|
1
|
|||
48
|
Контрольний
диктант №1
|
1
|
|||
49
|
РЗМ № 15 Письмовий
твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому
стилі за колективно складеним планом
|
1
|
|||
50
|
Вимова наголошених і ненаголошених голосних
|
1
|
Складання
речень і мікротекстів,
що містять слова, у вимові яких трапляються помилки
|
||
51
|
Ненаголошені
голосні [е], [и], [о] в коренях
слів
|
1
|
|||
52
|
РЗМ №16 Аналіз
письмового твору. Контрольного диктанту
|
1
|
|||
53
|
Ненаголошені
голосні, що не перевіряються наголосом
|
1
|
|||
54
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів
|
1
|
|||
55
|
Самостійна
робота
|
||||
56
|
Орфографічний словник. Орфограма (практично)
|
1
|
|||
57
|
Орфографічна
помилка (практично), її умовне позначення
|
1
|
|||
58
|
РЗМ №17 Есе
(розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української
мови
|
1
|
|||
59
|
Вимова
приголосних звуків. Уподібнення
приголосних звуків
|
1
|
|||
60
|
Вимова і
правопис префіксів роз-, без-
|
1
|
|||
61
|
Самостійна
робота
|
1
|
|||
62
|
Спрощення
в групах приголосних
|
1
|
|||
63
|
Чергування
[о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о],
[е] з [і]; [и] – [і] після [ж],
[ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х]
у коренях слів
|
1
|
|||
64
|
Чергування[г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]
|
1
|
|||
65
|
Основні
випадки чергування у – в, і – й, з –
із – зі (правила милозвучності
|
1
|
|||
66
|
Вимова і правопис
префіксів з- (зі-, с-), роз (розі-).
|
1
|
|||
67
|
Самостійна робота
|
1
|
|||
68
|
Позначення
м’якості приголосних на письмі буквами ь,
і, є, ю, я
|
1
|
|||
69
|
Основні
правила переносу
|
1
|
|||
70
|
Правила
вживання знака м’якшення (повторення й
поглиблення
|
1
|
|||
71
|
Правила
вживання апострофа
|
1
|
|||
72
|
Контрольна робота№4( тести) Читання вголос
|
1
|
|||
Відомості
із синтаксису й пунктуації.
Словосполучення
і речення
|
|||||
73
|
Словосполучення.
Відмінність словосполучення від слова й речення
|
1
|
|||
74
|
Головне й
залежне слово в словосполученні
|
||||
75
|
Речення,
його граматична основа (підмет і присудок)
|
1
|
|||
76
|
Речення з
одним головним членом (загальне
ознайомлення)
|
1
|
|||
77-78
|
РЗМ №18 Контрольний письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у
художньому стилі
|
2
|
|||
79
|
Види
речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).
|
1
|
Складання висловлення з
використанням опорних словосполучень (н-д: улю-блені книжки, відповіді на запитання, запам’ятаю назавжди
|
||
80
|
Пунктуаційна
помилка та її умовне позначення (практично)
|
1
|
|||
81
|
РЗМ № 19 Аналіз
письмового твору
|
1
|
|||
82
|
Самостійна
робота. Підготовка до контрольної роботи.
|
1
|
|||
83
|
Контрольна робота№5( тести) Усний твір
|
1
|
|||
Другорядні члени речення
|
|||||
84
|
Означення
|
1
|
Діалог-розпитування «Домашня
тварина, про яку ти мрієш» (з викор. реплік-речень, що містять означ.)
|
||
85
|
Додаток
|
1
|
«Твоє улюблене заняття» (з
використанням реплік-реч., що містять додатки)
|
||
86
|
Обставина
|
1
|
«Як пройти до музею» (з
використанням реплік-реч., які містять обставини)
|
||
87
|
Синтаксичний
розбір речення. Самостійна робота
|
1
|
|||
88
|
Контрольна робота№6( тести)
|
1
|
|||
Просте
та складне речення
|
|||||
89
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).
|
1
|
|||
90
|
Кома між
однорідними членами.
|
1
|
|||
91
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними
членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з
однорідними членами.
|
1
|
|||
92
|
Двокрапка
й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
|
1
|
|||
93-94
|
РЗМ № 20-21
Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить
однорідні члени речення
|
2
|
|||
95
|
Звертання. Непоширені й поширені звертання.
|
1
|
|||
96
|
Розділові знаки при звертанні (повторення).
|
1
|
|||
97
|
РЗМ № 22 Аналіз
письмового переказу
|
1
|
|||
98
|
Ознайомлення з найбільш
уживаними вставними словами та
сполученнями слів.
|
1
|
|||
99
|
Виділення
вставних слів на письмі комами.
|
1
|
|||
100
|
РЗМ № 23 Лист до рідної людини з використанням
звертань та вставних слів.
|
1
|
|||
101
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком
|
1
|
|||
102
|
Кома між
частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим
зв’язком
|
1
|
|||
103
|
РЗМ №24 Ділові
папери. Оформлення конверта (або
адреси на поштовій листівці)
|
1
|
|||
104
|
Контрольна робота№7( тести)
|
1
|
|||
Пряма мова. Діалог
|
|||||
105-106
|
Пряма
мова
|
2
|
Складання розповіді «Мудрі батькові
поради» («Улюблені пісні моєї мами», «Чого навчив мене мій тренер») з
використанням речень, що містять пряму мову
|
||
107
|
Розділові
знаки в реченнях із прямою мовою
|
1
|
|||
108
|
Діалог
|
1
|
Інсценування байки, текст якої містить діалог.
|
||
109
|
Тире при
діалозі
|
1
|
|||
110
|
Самостійна
робота
|
1
|
|||
111
|
Контрольний
диктант №2
|
1
|
|||
Повторення й узагальнення вивченого в кінці
року
|
|||||
112-113
|
Лексикологія
|
2
|
|||
114-115
|
Будова
слова й орфографія
|
2
|
|||
116-117
|
Фонетика
й графіка
|
2
|
|||
118-119
|
Орфоепія й орфографія.
|
2
|
|||
120-121
|
Синтаксис
і пунктуація
|
2
|
|||
122
|
Підсумковий
урок
|
1
|
Немає коментарів:
Дописати коментар