Українська
література
5 клас
( 70 год, 2
год на тиждень)
|
1 семестр
|
2 семестр
|
примітки
|
Л-ра рідного краю
|
1
|
1
|
|
Позакласне читання
|
2
|
2
|
|
Розвиток мовлення
|
2( усно+письмово)
|
2( усно+письмово)
|
|
Виразне читання
|
2
|
2
|
|
Контроль знань:
|
|
|
|
Твори
|
1
|
1
|
|
тести
|
1
|
1
|
|
Відповіді на питання
|
1
|
1
|
|
№
|
Зміст роботи
|
Дата провед
|
К-ть годин
|
д/з
|
При-мітки
|
5а
|
|||||
|
ВСТУП
|
|
|
|
|
1
|
Слово в житті людини.
Образне слово — першоелемент літератури. Художня література як мистецтво
слова. Види мистецтва.
|
|
1
|
Чит.
С. 4-5; відп на пит. № 1-3, 11
|
|
|
СВІТ
ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ
|
|
|
|
|
2
|
Початок
словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та
фантастичні елементи людської поведінки. «Про зоряний Віз»
|
|
1
|
Чит.
С. 8-10 Відп на пит. С.12 № 1,2
|
|
3
|
«Берегиня», «Дажбог».
|
|
1
|
Чит.
С.11, 13-14, відп на пит. С. 20 № 6
|
|
4
|
«Неопалима купина» , «Чому
в морі є перли і мушлі».
|
|
1
|
Чит.
С. 14-15, 18-19 відп на пит. С. 20 № 12
|
|
5
|
Народні перекази. «Прийом у запорожців». Звичаї та традиції запорозьких козаків. ТЛ:
фольклор, легенда (повторення), міф, переказ.
|
|
1
|
Чит.
С. 21. 23-24 відп на пит с.28 № 2, 4
|
|
|
Народні казки
|
|
|
|
|
6
|
Тематика народних казок, їхні
різновиди . Побудова казки, її яскравий національний колорит.ТЛ: народна казка, тема, гіпербола.
|
|
1
|
Чит.
С. 29-30, 51-52
|
|
7
|
«Яйце-райце». Світогляд
народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із
міфами.
|
|
1
|
Чит.
Скл. план
|
|
8
|
«Про
правду і кривду» Народне уявлення про добро і зло в казці.
|
|
1
|
Чит.
С. 30-35 відп на пит. С. 35-36 № 1-3, 9, 10
|
|
9
|
«Летючий корабель» Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках.
|
|
1
|
Чит.
52-61 відп на пит. С. 62 № 1-3, 10, 11
|
|
10
|
РЗМ№1 ( усно) Складання власної казки
|
|
1
|
|
|
11
|
Контрольна робота №1 ( тести)
|
|
1
|
|
|
|
Літературні казки
|
|
|
|
|
12
|
Іван
ФРАНКО. Дитинство письменника. І. Франко – казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»).
«Фарбований Лис»
|
|
1
|
Чит.
С. 63-73 скл. план
|
|
13
|
Зміст
казки, головні і другорядні персонажі. Образ Лиса, риси його характеру.
|
|
1
|
Відп
на пит. С. 74-75 № 1-3, 6, 8,
|
|
14
|
Особливості літературної казки, її
відмінність від народної. ТЛ:
літературна казка, мова автора і мова персонажів, прозова мова.
|
|
1
|
Чит.
С. 73-74 відп на пит. С. 75 №11
|
|
15
|
Василь
КОРОЛІВ-СТАРИЙ. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки.
Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського
фольклору. «Хуха-Моховинка»
|
|
1
|
Чит.
С. 76-86 скл. план
|
|
16
|
Добро і зло в казці. Світлий, життєствердний погляд на світ. Аналіз
зовнішності (портрета) казкових істот. Наскрізний гуманізм казки.
ТЛ:
портрет.
|
|
1
|
Відп
на пит. С. 87 № 1-3, 8, 10
Чит.
С.88-89 відп на пит. С. 89-90 № 1-3 ,
1
|
|
17
|
Василь
СИМОНЕНКО. Цікаві сторінки з дитинства митця. «Цар
Плаксій та Лоскотон» ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети.
|
|
1
|
Чит.
с.91-97 скл. план
|
|
18
|
Різні
життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична й оптимістична).
|
|
1
|
відп
на пит. С. 98 № 1-3, 10, 12
|
|
19
|
РЗМ №2 ( письмово) Есе про проблеми добра і зла у творі, щирості й нещирості,
відданості і зради, байдужості і відповідальності,
оптимізму і песимізму.
Казкова історія і сучасне життя.
|
|
1
|
Власне
закінчення казки
|
|
20
|
Галина
МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Повість-казка сучасної дитячої письменниці.
|
|
1
|
Чит. С. 99-111 відп на пит. С. 111-112 № 1-3 12,
1
|
|
21-22
|
Морально-етичні
проблеми у творі: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, уміння долати
перешкоди на шляху до мети.
|
|
2
|
Чит.
С. 112-123 відп на пит. С. 123-124 № 1-3, 8, 12
Чит. 125-138 відп на пит. С. 138-139
№ 1-3, 10
|
|
23
|
Елементи
незвичайного в повісті-казці. Символіка країни Недоладії та її мешканців.
ТЛ: повість-казка (повторення).
|
|
1
|
Створ.
тексти, ілюстрації, комікси
|
|
24
|
Контрольна робота №2 ( тести + розгорнуті відповіді на
питання)
|
|
1
|
|
|
|
Із народної мудрості
|
|
|
|
|
25
|
Загадка як вид усної народної
творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок
|
|
1
|
Створ.
ребуси, кросворди, цифрогра-ми та
шифрограми.
Чит. с. 140-143 відп на пит. С. 144 № 1-3
|
|
26
|
Прислів’я та приказки Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях і
приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.
ТЛ: загадка,
прислів’я, приказка, метафора.
|
|
1
|
Чит.
с.145-148 відп на пит. С149 № 1-3, 11, 1
|
|
27
|
Леонід
ГЛІБОВ. Відомий
український поет і байкар. Фольклорна основа його віршованих загадок. ТЛ: акровірш (повторення). «Химерний, маленький…», «Що за птиця?»
«Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?»
|
|
1
|
Чит.
с. 150-153 відп на пит. С. 153-154 № 1-3, 7, 11, 12
|
|
28
|
Контрольна робота №3 ( тести)
|
|
1
|
|
|
29
|
ЛРК №1 Поети Дніпропетровщини дітям
|
|
1
|
|
|
30-31
|
ПЧ№1-2 МАЛИК Г. «Подорож
до країни Сяк-Таків»
|
|
2
|
|
|
|
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ
|
|
|
|
|
32
|
«Повість минулих літ» –
найдавніший літопис нашого народу. Значення літопи-сання для нащадків. Казкові й історичні мотиви літописних
сюжетів. ): «Три брати –
Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь»
|
|
1
|
Чит.
156- 160 скл план
|
|
33
|
«Володимир вибирає віру» Любов
руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля,
благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.
ТЛ: літопис.
|
|
1
|
Чит.с.
161-163 скл план
|
|
34
|
«Розгром
Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам»
|
|
1
|
Чит.
с. 163-164 скл план відп на пит. С. 165 №9, 2
|
|
35
|
Олександр
ОЛЕСЬ. Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв’язок із літописами. Поетична
оповідь про минуле нашого народу, князів Русі-України, їхню мудрість,
благородство, хоробрість, любов до рідної землі. «Заспів», «Україна в старовину»
|
|
1
|
Чит.
презентація про життя і вірування
давніх українців, про Ярослава Мудрого та його бібліотеку
|
|
36
|
«Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий»
|
|
1
|
Чит.
скл план
|
|
37-38
|
Драматичний твір на тему народної
казки. «Микита Кожум’яка»
ТЛ:
драматичний твір і його побудова.
|
|
2
|
Чит.
с. 170-193 відп на пит. С. 193-194 № 1-3, 8, 9
|
|
39
|
РЗМ №3 ( письмово) Створення власної драми-казки на І дію про Микиту та його нові
пригоди
|
|
1
|
Чит.
твір зірки Манзатюк
|
|
40
|
Зірка МЕНЗАТЮК. «Таємниця козацької шаблі»
Пригодницька повість про
мандрівку історичними місцями сучасної України.
|
|
1
|
Створ. презентацію і карту про місця подорожі
головних героїв
Скл. план
|
|
41
|
Фантастичне і реальне в
ній. Історичне минуле нашого народу в
житті сучасної людини.
|
|
1
|
|
|
42
|
Образи козаків та
символіка козацької шаблі у творі.
|
|
1
|
Створ. ілюстрації
/ буктрейлер до твору.
|
|
43
|
Екзотика
старовинних українських замків. ТЛ:
епічний твір.
|
|
1
|
|
|
44
|
РЗМ №4 ( усно) Дискусія про значення історичного минулого для
сучасної людини
|
|
1
|
|
|
45
|
Контрольна робота №4 ( тести)
|
|
1
|
|
|
|
РІДНА УКРАЇНА.
СВІТ ПРИРОДИ
|
|
|
|
|
46
|
Тарас
ШЕВЧЕНКО. Степан ВАСИЛЬЧЕНКО. «В
бур’янах» Україна часів Т. Шевченка. Розповідь про поета,
його дитинство
|
|
1
|
Чит.
с. 196-203 відп на пит. С. 203-204 № 1-3, 11
|
|
47
|
Картини
довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка — художня реальність,
створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. «За сонцем
хмаронька пливе…»,
|
|
1
|
Напам.
Чит. с. 205-206 відп на пит. №1-3
|
|
48
|
«Садок вишневий
коло хати…» ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.
|
|
1
|
Напам
чит. с. 207 відп на пит. № 11
|
|
49
|
Виразне читання поезій Т.Г. Шевченка напам'ять. Дискусія щодо проблеми впливу природи на життя
людини.
|
|
1
|
|
|
50
|
Павло ТИЧИНА. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне
відтворення краси природи «Не бував ти у
наших краях!» «Гаї шумлять…»,
«Блакить мою душу обвіяла…»
|
|
1
|
Напам чит. с. 209-212
|
|
51
|
Виразне читання поезій Тичини
напам'ять. Способи вираження любові до рідної землі, відповідальність кожної
людини за збереження природи.
|
|
1
|
Відп
на пит. С. 212-213 № 1-3. 9, 12
|
|
52
|
Контрольна робота №5 ( тести+ розгорнуті відповіді на
питання)
|
|
1
|
|
|
53
|
Євген ГУЦАЛО. Основні
відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва. Порушення цієї теми в
оповіданні «Лось».
|
|
1
|
Чит.
с. 217-225 скл план
|
|
54
|
Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня
невідступність у захисті гуманних переконань. ТЛ: оповідання.
|
|
1
|
Відп
на пит. С. 225-226 № 1-3, 4
|
|
55
|
Максим РИЛЬСЬКИЙ. Основні відомості про поета.
Краса рідної природи й відтворення її поетом
засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
|
|
1
|
чит.
с. 227-229 відп на пит. С. 229-230 № 1-3, 7, напам’ять: 1 вірш (на вибір).
|
|
56
|
Виразне читання поезій Рильського напам'ять.
Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської
душі та довкіллям.
|
|
1
|
Створ. малюнки-асоціації до віршів і поясн. їх; відп на пит. с. 230 № 12
|
|
57
|
Григір ТЮТЮННИК.
«Дивак» Коротко про
письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.
|
|
1
|
Чит.
с. 231-238 скл план
|
|
58
|
Паралельність
і єдність двох світів –природи й людини, зображених в оповіданні. Точність і
лаконізм описів природи.
|
|
1
|
Скласти є план до характеристики образу Олеся
відп на пит. с. 239 № 1-3
|
|
59
|
Допитливий,
чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнати загадковий світ природи,
уміння фантазувати, уявляти. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.
|
|
1
|
Придумати власне закінчення оповідання
|
|
60-61
|
Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сіроманець» Захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії
людини й природи.
|
|
2
|
Чит.
с. 243-260 скл план
Відп
на пит. с. 260-261 № 1-3, 12
|
|
62
|
Гуманізм
повісті. Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні
вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.
|
|
1
|
Чит.
с.261-278 відп на пит. с.279 № 1-3, 11
|
|
63
|
Дискусія про проблеми
екології, відповідальності за братів менших.
|
|
1
|
Напис
власне закінчення повісті
|
|
64
|
Контрольна робота №5 ( тести)
|
|
1
|
|
|
65
|
ЛРК №2 Марія Дружко
|
|
1
|
|
|
66-67
|
ПЧ№3-4
БЛИЗНЕЦЬ В. «Земля світлячків»
|
|
2
|
|
|
68
|
УРОК-ПІДСУМОК. Бесіда про твори, що вивчались упродовж року й викликали
найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.
|
|
1
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар