Зарубіжна література
9 клас
( 70 год, 2
год на тиждень)
1 семестр
|
2 семестр
|
примітки
|
|
Позакласне читання
|
-
|
2
|
|
Розвиток мовлення
|
2( усно+письмово)
|
2( усно+письмово)
|
|
Виразне читання
|
|||
Контроль знань:
|
|||
Твори
|
1
|
1
|
|
тести
|
2
|
2
|
|
Відповіді на питання
|
1
|
1
|
№
|
Зміст роботи
|
Дата провед
|
К-ть годин
|
д/з
|
Примітки
|
||
9а
|
9б
|
||||||
Вступ
|
|||||||
1
|
Літературні жанри і
стилі. Перехідні явища в літературі. Жанрово-стильові
тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного
процесу.
|
1
|
|||||
Просвітництво
|
1
|
||||||
2
|
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на
літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм,
просвітницький реалізм, сентименталізм).
|
1
|
|||||
3
|
Джонатан Свіфт (1667–1745).
«Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина).
Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі
|
1
|
Визнач. особливості сюжету й композиції
роману
|
||||
4
|
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.
|
1
|
|||||
5
|
Жанрова
своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної
фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.
|
1
|
Знайти приклади езопової мови у творі Дж.
Свіфта
|
||||
6
|
Йоганн
Вольфганг Ґете (1749–1832).
Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й.
В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільша-ний король».
|
1
|
|||||
7
|
Ідея кохання й
щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.
|
1
|
|||||
8
|
Волелюбні мотиви та
протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея
|
1
|
|||||
9-10
|
Йоганн
Крістоф Фрідріх Шиллер (1759–1805). «До радості». Просвітницька ідея
об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став
гімном Євросоюзу.
|
2
|
напам
|
||||
11
|
Контрольна робота №1 ( твір)
|
||||||
Романтизм
|
|||||||
12
|
Історичні,
естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму
як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах.
|
1
|
|||||
13
|
Генріх Гейне (1797–1856).
Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»:
особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи
(образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін
|
1
|
|||||
14
|
(«На півночі кедр
одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»
Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови
творів.
|
1
|
«Не знаю, що стало зо мною…» напам.
|
||||
15
|
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824).
Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення
мрії і дійсності у ліриці поета. «Хотів
би жити знов у горах…»
|
1
|
|||||
16
|
Фольклорні
та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона. «Мій дух як ніч…».
|
1
|
|||||
17
|
Українська тема в поемі «Мазепа».
|
1
|
|||||
18
|
Специфіка зображення образу гетьмана у творі
(монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка
образу та ін.).
|
1
|
|||||
19
|
РЗМ№1 ( письмово) Есе
|
1
|
|||||
20
|
Контрольна робота №2 ( тести + розгорнуті відповіді на
питання)
|
1
|
|||||
ВЗАЄМОДІЯ РОМАНТИЗМУ І РЕАЛІЗМУ
|
1
|
||||||
21
|
Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837)
Значення творчості О. С. Пушкіна для розвитку російської та світової
літератури. Провідні мотиви його лірики. « Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»)
|
1
|
Тема «пам’ятника» у творчості Горація, О. С. Пушкіна.
|
||||
22
|
Тема кохання і призначення мистецтва у віршах митця. («До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить
чудову…»), «Я вас кохав…»)
|
1
|
напам
|
||||
23
|
«Євгеній
Онєгін». Взаємодія романтизму і реалізму в романі.
Реалістичне висвітлення романтичних тем
і образів .
|
1
|
|||||
24
|
Дзеркальна композиція (лист Тетяни — відповідь Онєгіна — дуель — лист
Онєгіна — відповідь Тетяни).
|
1
|
|||||
25
|
Зображення різних сфер життя (історії і сучасності,
столиці і провінції, народних звичаїв і кола культурних інтересів суспільства
тощо).
|
1
|
|||||
26
|
Художнє новаторство О. С. Пушкіна (у жанрі, мові, авторській позиції,
підході до зображення дійсності). Образ автора.
|
1
|
|||||
27
|
Михайло
Юрійович Лермонтов (1814–1841). Лірика («Сосна», «І нудно і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…»).
Мотиви світової скорботи у ліриці М. Ю. Лермонтова. Зв’язок творчості митця
із традиціями європейського романтизму (Дж. Байрона, Г. Гейне та ін.).
|
1
|
Порівняння віршів «На півночі кедр одинокий…» Г. Гейне й «Сосна» М. Ю.
Лермонтова; напам «На дорогу йду я всамотині…»).
|
||||
28
|
«Герой
нашого часу» Особливості розвитку сюжету й композиції в
романі. Зв’язок твору з історичною та духовною атмосферою доби.
|
1
|
|||||
29
|
Складність образу Печоріна, його духовна трагедія.
|
1
|
Порівняння образів Євгенія Онєгіна і Печоріна.
|
||||
30
|
Новаторство М. Ю. Лермонтова в жанрі роману.
|
1
|
|||||
31
|
Контрольна робота №3 ( тести)
|
1
|
|||||
32
|
РЗМ №2 ( усно) Дискусія « Україна
в житті й творчості зарубіжних митців»
|
1
|
|||||
Реалізм
|
1
|
||||||
33
|
Поняття про реалізм та історія його формування.
Характерні ознаки реалізму як літературного напряму Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст.
(романтизмом, натуралізмом).
|
1
|
|||||
34
|
Оноре де Бальзак (1799–1850).
Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. «Людська
комедія»: історія написання, художня структура, тематика і
проблематика, образи.
|
1
|
|||||
35
|
Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні
особливості твору («розповідь у розповіді»).
|
1
|
|||||
36
|
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу
доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна
деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).
|
1
|
|||||
37
|
РЗМ №3 ( усно) Дискусія з головним героєм
|
1
|
|||||
38
|
Микола
Васильович Гоголь (1809–1852).
Петербурзький етап життя і творчості письменника.
|
1
|
|||||
39
|
«Ревізор». Творча історія п’єси.
|
1
|
|||||
40
|
Образи чиновників. Образ Хлєстакова та його динаміка.
|
1
|
|||||
41
|
Засоби
комічного у творі. Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси.
|
1
|
|||||
42
|
«Шинель».
Цикл петербурзьких повістей: основні теми та
проблеми.
|
1
|
|||||
43
|
Побутовий,
психологічний і філософський плани повісті «Шинель». Особливості сюжету й
композиції.
|
1
|
|||||
44
|
Образ
Башмачкіна та засоби його створення. Образ столиці (як чужого й ворожого для
людини простору).
|
1
|
|||||
45
|
Трактування
фіналу, значення елементів фантастики в реалістичному творі. Тема «маленької
людини».
|
1
|
|||||
46
|
Контрольна
робота №4 ( твір) Зіставлення специфіки розкриття
теми грошей та їхнього впливу на людину у творчості О. де Бальзака й М. В.
Гоголя.
|
1
|
|||||
Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX
ст.
|
|||||||
47
|
«Стара»
і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.
|
1
|
|||||
48
|
Генрік
Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім».Роль Г. Ібсена в розвитку світової
драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як
соціально-психологічна драма.
|
1
|
|||||
49
|
Композиція
п’єси. Образна система.
|
1
|
|||||
50
|
Підтекст.
Символіка. Відкритість фіналу.
|
1
|
|||||
51
|
Бернард
Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості
світогляду
Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
1
|
|||||
52
|
Динаміка
образу Елайзи Дулітл.
|
1
|
|||||
53
|
Ідеї
«одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної
культури, розвитку мови.
|
1
|
|||||
54
|
РЗМ№4 ( письмово) Порівняння
особливостей «старої» та «нової драми», образів персонажів.
|
1
|
|||||
55
|
Контрольна
робота №5 ( тести + розгорнуті відповіді на питання)
|
1
|
|||||
Література XX–XXI ст. Життя, історія,
культура
|
|||||||
56
|
Михайло
Опанасович Булгаков. (1891–1940).
«Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. О.
Булгакова. М. О. Булгаков і влада, трагедія митця.
|
1
|
|||||
57
|
«Собаче
серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби.
|
1
|
|||||
58
|
Конфлікт
натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури.
|
1
|
|||||
59
|
Персонажі-«двійники»
(Шаріков —
Швондер).
|
1
|
|||||
60
|
Рей
Дуглас Бредбері (1920–2012).
«451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в
романі-антиутопії
|
1
|
|||||
61
|
Тема
знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі,
тотального контролю, інакомислення тощо
|
1
|
|||||
62
|
Натовп
і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.
|
1
|
|||||
63-64
|
ПЧ
№ 1-2 Гарпер Лі (1926–2016). «Убити пересмішника».
Проблема
входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю.
|
2
|
|||||
65
|
Контрольна
робота №6 ( тести)
|
1
|
|||||
Підсумки
|
|||||||
66-67
|
Узагальнення
і систематизація навчального матеріалу.
|
2
|
|||||
68
|
Підсумковий
урок
|
1
|
|||||
Немає коментарів:
Дописати коментар