Урок
української літератури у 10 класі
Тема: Українська
міфологія у драматичних творах Лесі Українки ( за драмою-феєрією « Лісова
пісня»)
Мета: ознайомити
учнів з міфологічними образами-персонажами драми-феєрії
«Лісова
пісня»; вчити працювати з комп'ютерними програмами ( робота з таблицями, набір
тексту, виділення кольором; копіювання);
розкрити їхнє символічне значення як персонажів, взятих з фольклорних
джерел, схарактеризувати їх; розвивати вміння орієнтуватися в художньому
тексті, виразно читати його, працювати з
цитатним матеріалом; розвивати естетичні смаки, зв'язне усне мовлення,
художнє та логічне мислення; зацікавити вивченням слов'янської міфології та творчості Лесі Українки.
Тип уроку: бінарний, інтегрований
Хід уроку
1.
Актуалізація опорних знань:
Інсценізація уривку
Виходить Лукаш із сопілкою. Хоче надрізати
ножем березу, щоб сточити сік. Мавка кидається і хапає його за руку.
Мавка
Не руш! Не руш! Не ріж! Не убивай!
Лукаш
Та що ти, дівчино? Чи я розбійник?
Я тільки хтів собі вточити соку з берези.
Мавка
Не
точи! Се кров її. Не пий же крові з
сестроньки моєї!
Лукаш
Березу ти сестрою називаєш? Хто ж ти така?
Мавка
Я—Мавка лісова.
Лукаш
А, от ти хто! Я від старих людей
Про мавок чув не раз, але ще зроду не бачив сам.
Мавка
Чи ж гарна я тобі?
Лукаш
Ет, таке питаєш…
Мавка
Чому ж сього не можна запитати? Он бачиш, там
питає дика рожа:
«Чи я хороша?» А ясень їй киває в верховітті: « Найкраща в
світі!»
Лукаш
А я й не знав, що в них така розмова. Я думав
– дерево німе, та й годі.
Мавка
Німого в лісі в нас нема нічого.
Бліц-питання:
- Чи
впізнаєте ви цих персонажів?
- Хто вони
такі?
- Хто з них
реальна істота, а хто - міфологічна?
2.
Мотивація навчання:
Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось не
тільки з цими персонажами, а й з іншими представниками міфологічного братства:
русалками, водяником, лісови-
ком, потерчатами та ін.
3.
Опрацювання матеріалу:
http://metodportal.com/node/52951
Немає коментарів:
Дописати коментар