Урок української мови у 6 класі
Тема: Узагальнення
з теми « Іменник як частина мови»
Мета: повторити відомості про іменник
як частину мови, його морфологічні ознаки та синтаксичну роль; розвивати
писемне й усне мовлення, вміння творчо мислити; виховувати шанобливе ставлення
до звичаїв та традицій українського народу.
Тип уроку: урок-узагальнення
знань з теми
Вид уроку: урок-змагання з елементами
вистави ( народознавча основа)
Обладнання: підручники, зошити, чарівна
корзинка з завданнями, будиночки іменників.
Хід уроку
Боже,
Великий, Єдиний,
Нам
Україну храни.
Волі і світу проміння
Ти її осіни.
Світлом науки і знання
Нас, дітей,
просвіти.
В чистій любові до краю,
Ти нас, Боже, зрости.
Дай нам волю,
Дай нам долю,
Дай Божого світла,
Щастя дай, Боже, народу
І многая , многая літа.
Діти читають молитву.
1. Актуалізація
опорних знань:
Вступне слово вчителя:
Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами підбиваємо підсумки з
вивчення великої теми. Ми старанно вчилися і , маю надію, багатому навчи-лися.
Тож сьогодні позмагаємося і з гостем гарним пострічаємося.
Поетичний
словничок
- Він предмети називає, на хто?, що? відповідає.
( іменник)
- Ой хто, хто Миколая любить, ой, хто,
хто, Миколаю служить,-
Тому ,Святий Миколай, на всяк час помагай, Миколаю!
( Святий Миколай)
2. Мотивація
навчання:
Оголошення теми та
мети уроку.
3. Узагальнення
та систематизація знань:
·
Розминка
Виписати із тексту іменники
Святий
Миколай – другий після Бога заступник на землі. Він вважається покровителем
усіх бідних і знедолених, землеробства і тваринництва, земних вод, на яких
рятував людей. Особливою увагою в народі користується ікона Миколи Чудотворця.
На всіх іконах у Миколая ласкаве і добре обличчя, розкішна борода.
Ввечері цього дня Святий
Миколай ходив по хатах. Вручаючи кожному
окремо гостинець, він згадував усе те добре, що зробила дитина протягом року, і
соромив за нікчемні вчинки. Тому діти вірили в існування цього доброго
захисника і намага-лися не гнівити « діда Миколая, який знає про все»
·
Визначити, яким членом речення є іменник. ( Робота
у групах)
( у
дітей на парті картки з народними
прикметами)
1гр. Після Миколи пшениця вкриє поле.
2гр. Хвали зиму після Миколи.
3гр. Морозяний Миколай – на врожай хліба й
городини.
4гр. Як на Миколу піде дощ, то врожай гарний
хліба буде.
http://metodportal.com/node/52952
Немає коментарів:
Дописати коментар